شهید محمـدعلــی فــاریــابی دوست

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـدعلــی فــاریــابی دوست

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـدعلــی فــاریــابی دوست

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محمدعلی فاریابی دوست از شهدای دانش آموز شهرستان رامسر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : علی رضا
تاریخ تولد : 1344/01/02
تاریخ شهادت : 1361/04/31
محل تولد : رامسر
گلزار شهدای بهشت زینبیه رامسر
نحوه شهادت : ترکش خمپاره
محل شهادت : شلمچه - عملیات رمضان
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

آخرين مطالب

زندگی نامه

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۳۳ ق.ظ

دانش آموز بسیجی شهید محمد علی  فاریابی دوست؛ فرزند علیرضا - درتاریخ ۱۳۴۴/۰۱/۰۲ در رضی محله رامسر متولد شد. محمد علی از همان کودکی از هوش و استعداد خاصی برخوردار بود. او به تبعیت از پدرش که در مسائل مذهبی و اجتماعی، هیات های عزاذاری اهتمام خاص داشت. جامعه را خیلی سریع و مسائل آنرا بخوبی می شناخت. انقلاب اسلامی را در نوجوانی با تمام وجود حس کرد. او از جمله کسانی بود که در پوشش کتابفروشی مقداد، فعالیت های انقلابی- پخش و توزیع نوار و اعلامیه ها را آغاز کرد. درس را با علاقه تمام دنبال و درارشاد نوجوانان هم سن و سال خود فعالیت میکرد و در سرکوب ضد انقلابیون تلاش بسیار داشت.

با سن کم، بی قرار حضور در جبهه بود. برای اولین بار در مهر ماه ۱۳۶۰ عازم جبهه های غرب شد. و چهار ماه در سردشت با ضد انقلابیون داخلی جنگید. تجربیات حضور درجبهه را در پایگاه مقاومت محله به هم رزمانش انتقال میداد. پس از اتمام سال سوم دبیرستان، مجددا عازم جبهه های جنگ شد. این بار سرپرستی یک گروه رزمنده به عهده محمد علی بود. گروه او در عملیات شجاعانه رمضان به قلب دشمن حمله برد و نهایت در۶۱/۰۴/۳۱ او و دو همرزمش (شهیدان احمد معظم و مرتضی اسدیان) در منطقه عملیاتی کوشک به شهدای کربلا پیوستند.

۹۵/۰۵/۱۸ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی